fbpx

Amerykanie vs Brytyjczycy – podobieństwo kulturowe czy różne światy?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Korepertycje z języka angielskiego to najskuteczniejsza forma nauki języka

Amerykanie i Brytyjczycy bez wątpliwości mają wiele momentów kiedy zdają sobie sprawę że jest pomiędzy nimi wielka różnica, zarówno kulturowo, jak i geograficznie. W rzeczywistości jednak, ​​łączy ich ogromna wartość historyczna, kulturowa jak i językowa.

Mimo to nadal istnieją subtelne różnice między obiema kulturami, a zwracanie uwagi na te niuanse pomoże Ci jeszcze lepiej zrozumieć różnice pomiędzy tymi narodami. Oto 10 różnic.

  1. Amerykanie oczekują indywidualnej odpowiedzialności za zadania w miejscu pracy i jako tacy odczuwają presję, by wykonywać więcej zadań niż brytyjscy pracownicy. Brytyjskie firmy kładą większy nacisk na pracę zespołową i zbiorową odpowiedzialność. Brytyjczycy czasami postrzegają Amerykanów jako bardzo zmotywowanych i zestresowanych, podczas gdy Amerykanie mogą postrzegać Brytyjczyków jako niechlujnych, z gorszą etyką pracy.
  2. Ponieważ Brytyjczycy lubią niedomówienia i generalnie nie lubią konfrontacji, mogą być postrzegani przez amerykańskich kolegów jako pasywno-agresywni, na przykład używający sarkazmu w korespondencji e-mailowej, zamiast stawić czoła problemowi. Sytuacje takie jak ta muszą być traktowane z wyczuciem przez obie strony.
  3. Płace są generalnie wyższe w USA, ale niepewność w miejscu pracy jest większa. Przy minimalnym wynagrodzeniu chorobowym, urlopie lub zasiłku macierzyńskim pracownicy amerykańscy odczuwają znacznie większe poczucie konieczności przebywania w biurze z obawy, że zostaną uznani za leniwych lub pozbawionych zaangażowania. Wielu Amerykanów nie korzysta z pełnego prawa do corocznego urlopu z obawy przed utratą pracy. Z drugiej strony, brytyjskie prawo pracy faworyzuje pracownika, a nie pracodawcę. Prawo pracy jest jaśniejsze. Nie ma regionalnych różnic w kwestiach takich jak prawa LGBT, podczas gdy w USA są to różne poglądy w zależności od stanu.
  1. Amerykanie są znacznie bardziej jawnie patriotycznie niż Brytyjczycy. Flagi są wywieszane przed domami; kampanie reklamowe odzwierciedlają wielki amerykański sen, a konsumenci pozytywnie reagują na amerykańskie produkty. Brytyjczycy postrzegają powiewanie flagi jako deklarację polityczną, no chyba że jest okazja do świętowania. Wygłaszają autoironiczne uwagi i otwarcie krytykują swój kraj, podczas gdy Amerykanie są bardziej skłonni czuć się nieswojo, szydząc z ich ojczyzny.
  2. Amerykanie są znacznie bardziej osobami które komunikują się bezpośrednio, co jest po części związane z ich etyką pracy polegającą na jak najszybszym załatwianiu spraw w celu maksymalizacji zysku. Brytyjczycy posługują się bardziej złożonymi technikami komunikacji, często mówiąc inaczej, niż w rzeczywistości, czasem żartując. Na przykład „That’s quite a good idea” ogólnie oznacza, że ​​dana osoba uważa, że ​​to okropny pomysł. Brytyjczycy wykorzystają humor, aby rozproszyć niezręczną sytuację, która dla Amerykanów może być myląca. Powiedziawszy to, Amerykanie mogą również przekazywać mieszane komunikaty; „Let’s do lunch” ogólnie oznacza, że ​​ktoś nie jest zbyt chętny do ponownego spotkania z tobą.
  3. Brytyjczycy mogą po cichu szczycić się zamiłowaniem do niedomówień, ale w USA można to postrzegać jako wadę. Brak entuzjazmu i podekscytowania, powiedzmy, podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub prezentacji kolegi może sprawić, że poczujesz się tak zimny i niezainteresowany. Działa to oczywiście w obie strony; Brytyjczycy uważają swoich amerykańskich kolegów za fałszywych i przesadnie emocjonalnych. W niektórych sytuacjach biznesowych każda kultura może skorzystać na dostosowaniu zachowania.
  4. Podczas gdy każdy Brytyjczyk słusznie argumentowałby, że między północą a południem istnieją duże różnice kulturowe, w Stanach Zjednoczonych regionalne niuanse kulturowe są znacznie wyraźniejsze. Osoba z Alabamy może mieć inne wartości niż osoba z Bostonu czy San Francisco. Każdy, kto chce sprzedać produkt w USA, musi zrozumieć, że rynek jest bardzo rozdrobniony.
  1. Pomimo trwającej debaty na temat Brexitu, Brytyjczycy mają tendencję do patrzenia na sprawy z szerszego świata. Wielu Brytyjczyków postrzega siebie jako „European”, podczas gdy Amerykanie dużo bardziej skupiają się na polityce i kwestiach wewnętrznych. Brytyjscy goście mogą uznać to za dziwne, kiedy odwiedzają Amerykę.
  2. Postawy po obu stronach Atlantyku mogą być bardziej związane z kulturą korporacyjną niż kulturą narodową i to tutaj Wielka Brytania i Ameryka wydają się znacznie bliższe. Chociaż można by założyć, że wielu Brytyjczyków lub Amerykanów w biznesie przejawia „typowe” cechy narodowe, rzeczywistość jest bardziej złożona. Po pierwsze, zarówno Stany Zjednoczone, jak i Wielka Brytania są same w sobie tyglami kulturowymi, z wieloma różnymi narodowościami i wyznaniami w miejscu pracy. Po drugie, pracownicy, powiedzmy, banków inwestycyjnych, firm technologicznych lub branży rozrywkowej mogą być pod większym wpływem kultury pracy niż stereotypu narodowego.
  3. Wreszcie, pomimo całej swojej słynnej miłości do prywatności, Brytyjczycy cenią sobie relacje w miejscu pracy i nigdzie nie ma bardziej popularnego sposobu obchodzenia ich niż pub po pracy. Każdy odwiedzający Wielką Brytanię, niezależnie od pochodzenia, powinien skorzystać z tej wyjątkowej okazji do budowania relacji. Chociaż kultura picia po pracy istnieje do pewnego stopnia w USA, nie jest tak silna.
admin

admin

Leave a Replay

O nas

LinguaShire ~ English Pl zostało założone z jednym i tylko jednym celem: pomóc Polakom w płynnym mówieniu po angielsku. Nadszedł czas, abyś uczył się angielskiego online z najlepszymi nauczycielami angielskiego uczących Polaków.

Najnowsze wpisy

Zaobserwuj nas

Kurs youtube

Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się aby otrzymywać najnowe wiadomości od LinguaShire

pl_PLPolish
en_GBEnglish pl_PLPolish